Ревю: ,,Двор от рози и бодли“- Сара Дж. Маас



Тя отнема живот. И сега трябва да го заплати със сърцето си.
Когато деветнадесетгодишната Фейрa убива вълк в гората, се появява звяр, който изисква възмездие. Тя е отвлечена в магическа земя, за която е чувала единствено от легендите. Фейрa открива, че нейният похитител не е животно, а Тамлин - един от безсмъртните и смъртоносни елфи, някога управлявали света. Докато обитава имението му, чувствата ѝ към Тамлин се трансформират от ледена враждебност в изгаряща страст, която изпепелява всички лъжи и предупреждения, които е чувала за прекрасният и опасен свят на елфите. Но над тези земи се надига древна и зловеща сянка и Фейрa трябва да намери начин да я спре... или Тамлин и народът му са обречени завинаги.



↶↷

Каквото и да кажа за книгата... Все малко ми се струва. Опити правя да оформя в съзнанието си точните думи, желаните конструкции, но винаги е трудно, когато се сблъскам с история, намерила си място близо до сърцето ми, в самото ми сърце...

Основната линия, която проследява историята е позната. Красавицата, непринудена и по-истинска от околните, се сблъсква със звяр, непознал мила ласка. Под горния пласт на своята омраза, обаче Звярът крие истинската си същност- меко и добро сърце, наранено безброй пъти, обградено от бетонни стени, само за да не допусне да бъде ранено още веднъж.
Линията е известна на читателите. И все пак ,,Двор от рози и бодли“ пречупва историята през погледа на принудата, не на желанието... Тук е основната разлика.
Нашата Красавица не е типичната добронамерена и винаги виждаща прекрасното у хората. Тя е човек, скрит под свой плащ- лова. Принудена да отнема чужди животи, да отнема душата от телата на невинни животни, за да изхрани семейството си, Фейра (главната героиня) се е приобщила към бедния си начин на живот. Фейра поставя живота си в опасност всеки път, когато излиза от дома си и се  ,,гмурва“ в неописуемо опасните гори на човешките територии. Рискува себе си, за да спаси семейството си. Прави го, заради обещание, дадено от нея на смъртния одър на майка ѝ.

Историята на книгата започва именно с търсенето на нова плячка. Принудена от глада Фейра дебне в тъмните храсталаци на гората. Изнемощяла и цялата в мизерно състояние, тя съзира сърна- още един невинен живот, който трябва да отнеме, за да оцелее. Следейки плячката, Фейра забелязва и друго. Вълк, дебнещ да отнеме сърната. И в съзнанието на главната героиня се заражда решение, което се оказва решаващо за нея самата, за семейството ѝ и за живота на всички от този момент нататък- трябва да убие и вълка...

Ден по-късно, изправена пред ежедневните си проблеми със семейството си, Фейра, включила се в нов спор със сестрите и баща си, изведнъж усеща нещо. Миг след усещането вратата на дома е откъртена, а вътре се навърта истински звяр, търсещ убиеца на вълка. Главната героиня, признавайки своята вина, се принуждава да тръгне със Звяра в земите на безсмърните елфи, за да изкупи живота на вълка. Именно по този начин Фейра се оказва в Притиан, в територията на Звярът- Върховен елф на Двора на Пролетта. И това е началото. Чрез убийството и отнетото, от разхвърляните камъни, тя успява да съгради нещо истинско, да открие себе си...



↓↓↓
  
Историята е уникална! Не само елементите, които са преплетени в нея и перипетиите, през които преминават героите, ме навеждат на тази мисъл. Историята е уникална, заради омразата преплетена в любовта. Показано по този начин, красотата на околното и чувствеността на заобикалящото, е пропила в страниците на книгата. Авторката представя изключително просто нещата от живота. Описанията и картините, които Сара Дж. Маас рисува с думите, са просто неописуеми. Всяка дума изразява чувство, въпреки своята простота и несъвършенство.

   
Светът, представен в книгата, не е напълно човешки. Той е преплетен с този на елфите- Великите господари. По този начин авторката успешно успява да представи на вниманието на читателя един от най-важните проблеми, терзаещи човешкото съзнание- преходността на живота. Посредством сблъсъка на преходното с вечното, Сара Дж. Маас показва съвършеното в несъвършенството.

,,- Защото човешките ти радости ме пленяват – начинът, по който изживяваш всичко в рамките на смъртния си живот толкова диво и силно, наведнъж... Омайващо е. Всичко това ме привлича, макар да знам, че не бива, и се опитвам да устоя.’’

Освен този сблъсък, в чувствата на героите се среща и бариера, която ние, хората, често поставяме помежду си. Въпреки копнежите ни, понякога отблъскваме околните. И чак след като осъзнаем какво наистина сме направили и загубили, разбираме за какво копнее сърцето ни.

,,Осъзнах, че копнея за топлината му, за близостта му едва когато той си тръгна.’’


Обичта, спасяваща животи, обичта- главната цел на живота... Тази обич, въпреки недостатъците и бодлите или може би точно заради тях, е показана в историята.

,,-Обичам те- прошепна той и ме целуна по челото. – С всички твои бодли.’’


Духът на главната героиня, силата на героите и мощта, които проличават в характерите дори на злодеите, са изумителни. Героите са просто несравними. Емоциите представени в тази книга и мислите, които се въртят в главата ми... Просто... Нямам думи, с които да изразя всичко, което изпитвам към книгата, историята и героите.



,,Двор от рози и бодли“ е книга, която заслужава отделеното време. Това е книга, несравнима с никоя друга. Показваща несъвършенствата, историята представя нещата такива, каквито са. И именно това пленява сърцето ми. Силата, която усещам, когато разгърна книгата. Смятам, че е така с почти всеки, който се е докоснал до нея. А за тези, които се чудят... Не го правете! Историята наистина остава в съзнанието и сърцето на докосналия се до нея...

Коментари

  1. Чудесно ревю! Не знам дали мога да се изкажа по-точно! Прекрасно представяш идеята на книгата и предаваш чувствата, които изпитва човек, докато я чете. Книгата ме плени от самото начало и още тогава разбрах, че това е една невероятна история с ужасно силно влияние върху читателя. Нямам търпение да завърша книгата, както и да прочета следващата. Ще чакаме ревю и на нея!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Наистина се радвам, че ревюто ми Ви се е харесало. За мен бе истинско удоволствие, щом мисълта потече плавно, да пиша и пиша... Аз нямам търпение да започна втората книга и се надявам да успея да напиша ревю и за нея. Благодаря Ви за коментара! ^^

      Изтриване
  2. Възхитена съм от ревюто ти! Докато го четях, си спомних още по-добре емоциите, които изпитвах при четенето на тази книга! И то, ако тази е спечелила сърцето ти, то другата направо ще го разбие! Продължавай да пишеш, справяш се чудесно!^^

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Много ти благодаря! За коментара, подкрепата и всичко! Наистина това има огромно значение за мен. ☺

      Изтриване
  3. Приказно ревю! Изключително щастлива съм, че най-сетне прочете книгата и, както виждам, истински си я обикнала ! Историята е удивителна и магична и заслужава да бъде прочетена от всеки почитател на жанра и литературата като цяло :)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Определено книгата ми влезе под кожата. Бе истинско удоволствие всеки път, когато си казвах ,,Хайде и тази глава". Е, малко не си доспивах, но пък мисълта, че ще отворя книгата и ще разбера какво става... беше зареждаща. Истината е, че рядко попадам на подобни книги. Книги, които дори сънувам и при които не е проблем да прочета и следващата глава. Удоволствието бе изцяло мое, наистина! Историята наистина си намери мястото до най-приказните, които съм чела. Една от най-хубавите! :)

      Изтриване
  4. Невероятно и обстойно ревю! Това е една от книгите, които ме плениха веднага след като прочетох анотацията им. Въпреки че още не съм я чел, след като чух страшно много позитивни мнения за нея се реших, че най-после ще я започна! Надявам се този месец или най-късно другия да успея да се докосна до творчеството на Сара Дж. Маас. Досега не съм чул нищо лошо за авторката, а от ревюто ти се убеждавам все повече, че трябва да и дам шанс и то веднага! Благодаря ти, че ме запозна с книгата в дълбочина, кото описа емоциите по време на четенето и света, който е изградила Сара. Ревюто ти е едно от най-добрите, които съм чел някога! Продължавай да пишеш ревюта, справяш се повече от добре! Сигурен съм, че ще ми дадеш още много идеи за TBR листа ми! 😊

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Искрено ме радва мисълта, че ревюто ми наистина се харесва. Определено книгата си струва прочита. Смятам, че стига човек да не е предубеден, винаги може да види положителните черти във всяко нещо. А тази книга... Тя сама дава, не се налага човек много да се напряга, за да прозре красотата, която представя. Наистина... ,,Двор от рози и бодли" наистина докосна сърцето ми и ще остане в съзнанието ми като едно невероятно приказно четиво, към които понякога се връщам.
      Отново. Много се радвам, че ревюто ми Ви се е харесало и по някакъв начин е въздействало. Думите Ви наистина значат нещо за мен и определено ме насърчават да продължавам. Благодаря! ^^

      Изтриване

Публикуване на коментар

Популярни публикации от този блог

Ревю: “Quo vadis“- Хенрик Сенкевич

Ревю: ,,Всичко, всичко"- Никола Юн

Ревю: ,,Каин и Авел"- Джефри Арчър