First date book TAG




Привет, приятели!
Ще ми се да приключа с месец април, за мога да се подготвя за едно спокойно начало на  месец май. Затова и днес ще изпълня задачата, която ми беше възложена. Искрено благодаря на Лунната Мечтателка и Йорданка К., които ме отбелязаха и така ми предоставиха шанса да изпълня този таг.





А сега да ви представя с няколко изречения идеята на тази публикация. Този така наречен First date book TAG е свързан с първите срещи. И тъй като аз пиша за книги, предполага се, че тагът е свързан с книгите. Ще говоря за онези четива, които са оставили следи, онези, които са останали в съзнанието ми... Надявам се сред това, което ще посоча да намерите и вие нещо свое, нещо, което да събуди желанието у вас да разберете повече...


 ⤸⤹

 The awkward first date
Книга, която определяш като ,,Не е лоша“, но знаеш, че не блести особено ярко.





Може би това е последната книга от поредицата ,,Орденът на асасините“- ,,Подземен свят“ от Оливър Боудън. Бих казала, че историята просто се изтърква. Все пак 8-ма книга, която почти се припокрива с основната идея на предишните.






↪ The cheap first date ↩
Книга, оказала се по-лоша, отколкото сте очаквали.





И тук идва времето да спомена книгата ,,Булевардът на лъжите“ от Силвия Кристъл. За тази книга нямах никакви очаквания. И все пак се оказа по-лоша от всичките ми кошмари. Действието беше покъртително дразнещо, диалозите-крайно неподредени, с тук-там нахвърляни мъдрости, които нямат нищо общо с темата на разговор... Не желая подобно нещо дори на най-върлия си враг.




↪ Well-prepared first date
Книга, която се оказа по-добра от очакваното.

О, много са книгите. Основно препоръчани. Подходих скептично, но после ги обикнах истински. Това са: поредицата ,,Песен за огън и лед“ от Джордж Р.Р. Мартин, ,,Въглен в пепелта“ от Сабаа Тахир, ,,Аз преди теб“ от Джоджо Мойс, ,,Двор от рози и бодли“ от Сара Дж. Маас и определено печелещата класацията- ,,Гневът и зората“ от Рене Ахдие. Всички тези посочени книги надхвърлиха и най-смелите ми мечти.




 ↪ Hot but dumb ↩
Красива книга, но не толкова добра отвътре.





,,Величие и падение на куртизанките“- това беше първия ми досег до творчеството на Оноре дьо Балзак. Мога да кажа, че стилът му е тромав и крайно изнервящ за мен. Но пък корицата е страхотна.







                 ↪ Well-prepared first date 
Книга, която се оказа по-добра от очакваното.

За мен това определено беше ,,Ходене по мъките“ от Алексей Толстой. В чисто исторически план книгата наистина ми помогна да навържа събитията, да разбера идеалите на руснаците в първите две десетилетия на XX век. Самата книга я намерих съвсем случайно, докато се щурах сред рафтовете на прашната селска библиотека. Определено е едно незабравимо четиво, но... не е за всеки.


Speed dating

Книга, която прочетохте много бързо

Направо започвам да изреждам. Няма начин.

,,Бел Ами“от Ги дьо Мопасан - Четох тази книга зимната ваканция и беше натрупал сняг... просто нямаше какво друго да правя.

,,Оцеола“ от Майн Рид - ,,Трудно е да се опише мелодията на глухия...“, тъй и с тази книга. Определено трябва да се прочете, за да се разбере.

,,Зоро“от Джонстън Маккъли - Това е най-вълнуващото четиво, до което съм се докосвала някога. Наситено с действия, а основната мистерия е толкова добре оформена, че въпреки че знаех кой е Зоро се питах: ,,А дали пък не е друг?“.

,,Черният корсар“ от Емилио Салгари - Произведенията на Салгари съставляват голяма част от детската ми любов към книгите. Корсарите, съкровищата и приключенията са ми слабост.

,,Кралица Марго“ от Александър Дюма- Трябваше да разбера какво ще се случи с Льорак дьо Ла Мол- най-нежния и романтичен персонаж, който някога съм срещала, както и с Анибал дьо Коконас. Това са двамата герои, които ме държаха в напрежение постоянно.

,,Всичко, всичко“ от Никола Юн - Самата постройка на историята го позволява.


Blind date

Книга, която започнахте да четете без да знаете нищо за нея.

Ще ви се стори странно, но... Това са кажи-речи всички книги, които съм чела. Да, преди си живеех в щастливо неведение относно най-популярните, най-предпочитаните и не знам още какви си книги. Е, това, че сега съм осведомена рядко ми влияе. Само две книги съм чела, заради ревю. По-често разчитам на усета си.


The rebound

Книга, която прочетохте скоро след книжен застой и това оказа влияние върху нея.

Няма такава книга.



Overly enthusiastic date

Книга, в която се усеща пренасилване на сюжета.

Може би ,,Хляб по водите“ от Ъруин Шоу. Въпреки че зависи какво се има предвид под ,,пренасилване“.


↪ The perfect first date ↩

Книга, която беше перфектна за вас.


,,Северно сияние“ от Мария Марич. Четох я в продължение на месец и половина, само защото от самото начало не исках да се разделям с историята. История, която обрисува един особено мрачен период в Руската империя (годините след Наполеоновите войни) и борбата на народа и аристокрацията за един по-добър и справедлив живот.
/Книгата основно представя подготовката, ,,избухването“ и последвалото ,,потушаване“ на Декабристкото въстание/


  
↪ Humiliating first date↩

Книга, която се срамувате да признаете, че харесвате или срамувате се да я четете сред хора, поради каквато и да е причина.

Не бих могла да се погледна, ако се унижа да направя подобно нещо. Това, което харесвам ме прави такава, каквато съм. Не ме е срам от това каква съм.



↪ Be honest first date↩


Книга, която те накара да възприемеш по някакъв начин личността си.




,,Доктор Живаго“ от Борис Пастернак определено е книга, която с достойнствата си успя да ме убеди, че хората са хора. Важното е как ти виждаш света и това, което правиш. Накара ме да осъзная, че ако аз не се възприемам, то няма как другите да ме възприемат.







↪ The coolest first date ↩

Книгата, в която видя най-големите ,,изцепки“ в образа на персонажите.




И тук идва ред на поредицата ,,Магистериум“, книга първа- ,,Железният изпит“ от Касандра Клеър и Блек Хоуд. Кейлъб и неговия нрав определено ме спечелиха. Откъм изцепки той е просто несравним! Лекотата, с която изрича истината, понякога му носи особени неприятности, но пък е наистина забавен.


Снимков материал: 1




Надявам се публикацията ми да ви е била интересна и полезна. Аз от своя страна тагвам Алекс и Викс от BookSweetLove , както и всеки, който е харесал публикацията. Чувствайте се свободни да споделяте мнението си. 

Коментари

  1. Страхотно си отговорила на въпросите! Беше много интересно да прочета отговорите ти!^^
    И отговора ти на последния въпрос, ме кара най-сетне да прочета тази книга. Желание голямо, време много малко! :D
    Тъй като видях, че си чела "Бел Ами"от Ги дьо Мопасан, аз все още не съм я чела, но имам желанието, та въпроса ми към теб е, дали ти е харесала?

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря! ^^ За ,,Бел Ами"... Честно да ти кажа, гледайки това, което четеш не мисля, че ще ти допадне особено. Почти никакво действие няма. Чрез главния герой (моят другар Жорж) можеш да видиш лицемерието от възможно най-прекрасните гледни точки. Също така разсъжденията на автора са особено интересни, но клонят основно към философията. Романът не е наситен с действия и може би това няма да ти хареса. Затова и по-скоро бих ти казала, че не смятам, че ще ти хареса. Но наистина... Щом имаш желание обаче... по-добре започни да я четеш. За да не съжаляваш. Книгата има особено дълбок смисъл и всеки елемент играе роля. :)

      Изтриване
  2. Извиняваме се, че виждаме публикацията чак сега, но по-добре късно, отколкото никога :D Отговорите ти бяха супер интересни и вълнуващи, тагът от стоя страна също толкова интересен и приятен за четене. Благодарим за тагването, ще се постараем в най-скоро време да бъде направен. За нас ще е удоволствие! :)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Радвам се, че все пак го видя. Надявам се скоро да видя отговорите ви. И... благодаря! :))

      Изтриване

Публикуване на коментар

Популярни публикации от този блог

Всичко е любов! ,,Три метра над небето“ и продължението ,,Искам те“ от Федерико Моча

,,По стъпките на Никола Вапцаров": ...и никога не ще забравя жестокия ти, груб юмрук... (1909-'26г.) #1

Ревю: ,,Шогун“-Джеймс Клавел