I Dare You /Book Tag/


В превод: Предизвиквам те да... /Книжен таг/

Привет!
Септември е един от най-очарователните и плашещи месеци в годината. Особено за учениците. От една страна идва прекрасната есен, с очарователните си багри, а от друга- училището, за което думите не стигат (положително/отрицателно). С една дума-септември месец е особено труден месец.

Тази вечер идвам при вас с една публикация, която отлагам от месеци. Таговете са толкова интересни, колкото и изискващи време, само това ще кажа. Надявам се следващото, което ще видите да ви бъде интересно. Този път няма да съм особено многословна, тъй като не смятам, че е публикацията го изисква.


Благодаря на Мели от Melly Book’s Blog, която се е сетила за мен!


Коя книга е била най-дълго на рафта ти?
Ако под ,,рафт" имаме предвид ,,на изчакване", то това е "Quo vadis", книга, която исках да прочета още в 6-ти клас, но набрах смелостта да посегна към нея чак юли месец, тази година.

Специално бих искала да благодаря на Вал и учителката ми по литература, които ме насочиха така точно към четивото.

РЕВЮ НА "Quo vadis"

Кое е настоящото ти четиво, последната ти прочетена книга и следващата, която ще прочетеш?

Настояще четиво:
,,Божествена комедия“ -Данте Алигиери
Последно прочетено:
,,Робинзон Крузо“ -Даниел Дефо

За следващата не е много ясно, затова ще запазя мълчание.


➻ Коя е книгата, която всички харесват, но ти я мразиш?
Не ,,мразя“ книги. Не харесвам някои. Но пък аз лично не знам да има книга, която да се харесва на всички, тъй че нямам отговор на въпроса.

П.П. Страхотно измъкване, а?

 ➻ Коя книга си повтаряш да прочетеш, но вероятно няма?
Няма такава книга. Всичко, което си казвам, че ще прочета, го прочитам. Защото съм инат.

Дори намерих начин да се насиля да дочета ,,Робинзон Крузо“. Спрях на 165 страница, но скоро инатът в мен надви и намерих особено безболезнен начин да я дочета.

 Кои книги си пазиш за пенсионирането?
Крайно несериозен въпрос. Не пазя книги за утрешния ден, камо ли пък за пенсионирането.

А както са тръгнали нещата в България, едва ли някога ние, новото поколение, ще видим пенсии...

 ➻ Последна страница: прочиташ я най-напред или чакаш до края?
Страхотен въпрос! Така... Веднъж (бях започнала да чета ,,Рицарят на Мезон-Руж“ от А. Дюма-баща) книгата, която четях ме заинтригува наистина много. Още след като прочетох първата глава бях толкова любопитна, че посегнах към последната страница. И прочетох последното изречение. И разбрах края благодарение на прочетеното. От тогава... почти никога не ми се случва, тъй като се въздържам.

Дочетох ,,Рицарят на Мезон-Руж“ въпреки създалата се ситуация. Казвала съм го, но още веднъж не пречи- ПРОЧЕТЕТЕ РОМАНА!

 ➻ Благодарности: загуба на хартия и мастило или интересно от една страна?
Рядко ги чета, но не смятам, че благодарността, в каквато и да било форма, може да се сметне за загуба.

 ➻ С кой герой би си сменил/ла местата?
Значи... Определено не бих си сменила мястото с Робинзон Крузо.

А иначе... Героите са доста. Но в момента бих искала да съм близо до Вергилий, по начина, по който е Данте, в своята ,,Божествена комедия“.

 Имаш ли книга, която ти напомня за конкретен момент в живота ти?(човек, място, време и др.)
Определено това е ,,Планината Броукбек" от Ани Пру. Винаги, когато я погледна, си спомням за премеждията, през които преминахме с брат ми, докато се сдобием с нея. Също така и как първия път той /брат ми/ ме принуди да се запозная с историята. Вторият път сама пожелах да се потопя в нея. 


➻ Посочи книга, която си придобил/ла по интересен начин.
,,Ново начало“ от Кристен Ашли, бе първата книга, която спечелих от съвсем случайна игра. Определено думите не биха могли да предадат емоцията, която изпитах, когато книгата се озова в ръцете ми.

РЕВЮ НА ,,Ново начало"


 ➻ Подарявал/ла ли си книга по специална причина за специален човек?
Да, подарявала съм, но не е имало специална причина. Едно невероятно красиво издание на ,,Железният светилник“ от Димитър Талев. Подарих го на една моя съученичка, след като дълго време я убеждавах да започне да чете тетралогията на Талев.

Ако чете това да знае, че не е оправдано да не иска да я довърши. ,,Гласовете ви чувам“ е великолепна книга, за която си струва отделеното време.

 ➻ Коя книга е била с теб на най-много места?
Не мисля, че има книга, която да разнасям като стой та гледай. Докато чета дадена книга, тя изминава своя път.

➻ Някоя книга от задължителната литература, която си мразел/ла в училище, но не е толкова лоша след години?
Само на 16 години съм. И пак казвам, че не ,,мразя“ коя и да е книга. А иначе... няма книга, която да посоча като отговор на въпроса.

 Използвана или чисто нова?
Няма значение, стига историята да ме спечели. Не си падам по повърхностните неща, рядко се захласвам по корици и размера на книгите, които разгръщам. 

➻ Чел/ла ли си книга на Дан Браун?
Срам не срам, ще кажа. Все още не съм. Нещо все ме възпира от неговите книги, не мога да обясня какво точно. Имам предубеждения и за жалост, не мога да се отърва от тях.

➻ Гледал/ла ли си филм, който да ти е харесал повече от книгата?
Не мисля, че има. Е, харесах много ,,Призраците на Гоя“, но не бих казала повече от книгата.


 ➻ Чел/ла ли си книга, която те е накарала да огладнееш? 
Готварски книги включително.
Не. Ако една книга не е достатъчно пленяваща, та да ме накара да забравя за околния свят и жизнените функции на организма, то тя не заслужава да бъде спомената. Засега няма такава.

➻ В чий книжен съвет винаги би се вслушал/ла?
Винаги... В никой?! Зависи до голяма степен от настроението, в което съм. По-често- крайна нетърпимост към това някой да ми казва какво да чета. Особено ако съм ПРЕТРУПАНА С КНИГИ, КОИТО ЧАКАТ.

Благодаря на всички ви за отделеното време! 
Надявам се публикацията ми да ви е била интересна.

Аз от своя страна тагвам Виктория Лалова от Get Inspired
и Йоана Борисова  от The Book Pub.

Коментари

Популярни публикации от този блог

Всичко е любов! ,,Три метра над небето“ и продължението ,,Искам те“ от Федерико Моча

,,По стъпките на Никола Вапцаров": ...и никога не ще забравя жестокия ти, груб юмрук... (1909-'26г.) #1

Ревю: ,,Шогун“-Джеймс Клавел