Three Bookish Things - Tag

Добър ден, четящи!
 Смятам, че в началото на месец юни настроението трябва да се повиши. А какъв по-сигурен начин от отговарянето на въпроси? 
Както вече сте видели от заглавието, днес реших да направя книжният таг Three Bookish Things - Tag, който, в интерес на истината, видях много отдавна в Пътешествие из моята библиотека. Смятам че разтакаването е излишно. Публикацията ще говори сама за себе си.


- Three Read Once and Loved Authors -
- Трима обичани автори -
Често съм споменавала, че романът, който отключи любовта ми към четенето беше ,,Конникът без глава" на Майн Рид. Но истината е, че онова, което накара този огън в душата ми да лумне, беше творчеството на Александър Дюма-баща. След прочита на ,,Конникът без глава", когато бях в началото на 5-ти клас, попитах баща ми какво би ми препоръчал. В отговор той ми връчи ,,Граф Монте Кристо", а след това...останалото е история. Месеци прекарани в четене на детско-юношеските романи на Александър Дюма-баща, месеци, през които наистина обикнах четенето. Може би това е и авторът с чието творчество съм най-запозната.
Година и половина след това, когато реших, че нямам нищо по-интересно за правене, реших, че е дошло времето да прочета ,,Война и мир". ,,Какво пък ѝ е толкова плашещото? Книга като книга, хората в интернет групите преиграват!" - ето някои от мислите, които ме подтикнаха да я разгърна. И да потъна изцяло в нея. Това беше първият ми досег до истинската смърт и раждането на живота, промяната в хората и идеалите, в ценностите и същността на живота. Моята първа истинска любов, която не отминава с времето, не намалява, а само расте... 
След като прочетох ,,Война и мир", опитах с ,,Ана Каренина". Ей, Богу! Опитах! 4 пъти и всеки опит завършваше на 4-та част, 1-ва глава, когато просто затварях книгата и не исках повече да я погледна. Убедена съм, че ще бъде прочетен някой ден от мен. А ,,Възкресение" наистина затвърди позициите ми по отношение на творчеството на Лев Толстой. Такава дълбочина на действието и героите, абсолютно пълнокръвни и неидеални, дори грозни, рядко се вижда. Именно затова и обичам творчеството му. 
И накрая се появи Джеймс Клавел, във вече напълно осъзнатия период от живота ми. Продължавам с четенето на Азиатска сага, която съм убедена, че ще чета още няколко години. Но това, с което се сблъсках в ,,Шогун" и ,,Тай-пан" определено затвърди автора като мой любим.
⟵⟶
- Three Titles I’ve Watched But Haven’t Read -
- Три заглавия, които съм гледала без да съм чела - 
Три добри филма, определено и трябва да споделя факта, че "The Last Song" е сред любимите ми филми. Може би и заради това не посягам към книгата на Никълъс Спаркс - не желая да си разваля впечатлението от филма. По отношение на  "Pride&Pejudice" трябва да кажа, че самият стил на Джейн Остин ме стресира малко или много, затова и все отлагам нейното творчество напред в бъдещето. Вероятно, когато спомените от филмите, които съм гледала по нейните книги, избледнеят ще седна да прочета романите. Но засега има много по-наложителни четива. Що се отнася до "The English Patient" трябва да си призная, че не разбрах особено смисъла на самата история и самият филм не ми хареса особено. Не е нещо, което бих желала да чета, просто е странно...монотонно за мен. Затова и нямам намерие да чета книгата на Майкъл Ондатджи.
⟰⟱
- Three Characters You Love - 
- Три персонажа, които обичаш - 
- Рет Бътлър, ,,Отенесени от вихъра" - Обичам непримиримия му дух пред изпитанията, прозорливостта му, неговата искреност, търпеливост, отзивчивост. Обожавам това, че владее сарказмът до съвършенство и то по такъв начин, че да разкрие болезнената истина чрез смях. Обикнах го още от мига на появата му. Защото той е истински сред блато от лицемери и заблудени хора, защото има смелостта да се изправи срещу всички и всичко за онова, което обича истински...И защото неговият опит ме научи да обичам истински. Но не да търся обич от отсрещната страна на всяка цена.
- Андрей Болконски, ,,Война и мир" - той е моят идеал за човек, макар и разкъсван от противоречия, може би именно заради това. Неговото израстване, прозорливостта и интелигентността му, неговото сърце и чистотата на дълбоките му копнежи и чувства, силата му пред лицето на най-страшното, ужасяващо нещо в живота... 
- Християн Дистл, ,,Младите лъвове" - персонаж, който определено ме спечели завинаги. Защото за разлика от всички останали, неговата вяра в собственото му достойнство, е неразрушима. Той е с особено ясно виждане за света и Европа между двете световни войни и въпреки целия ужас на войната, всичката смърт и всички съмнения...неговата вяра в ценностите му е удивителна. Убедеността му - за пример. Но и животинското, първичното, онова, което взема връх...просто е забележителен образ.
⥸⥶
- Three Series’ Binged -
- Пренасищане -
⬉⬊
- Three Unpopular Bookish Opinions - 
- Три непопулярни книжни мнения - 

1. Смятам, че 8-ми сезон на GOT е върхът, един заслужен край на една особено епична битка за Железният трон. До 5-ти епизод. Последният епизод е пълна помия.
2. Определено харесвам екранизацията по книгата "13 Reasons Why?".
3. Не обичам да ходя в книжарници, предпочитам онлайн пазаруването. Така е, защото обикновено се депресирам, когато видя колко много книги искам да прочета, но просто нямам физическата възможност за това. 
↩↪
- Three Current Favourite Book Covers - 
- Три любими корици на книги в настоящия момент -
- Three Goals for the Year - 
- Три цели за година - 

Понеже блогът е книжен, затова и говоря главно за книги. Иначе цели...колкото искате! Но няма какво да ви лъжа - по отношение на книгите, които чета...не се пришпорвам особено, тъй като знам, че в мига, в който го направя, от мое любимо хоби, четенето ще се превърне в задължение. А нямам намерение да губя и тази си опора. 

-  Да прочета поне 3 книги изцяло на английски език.
- Да успея през лятото да отделя време за списъка с литература 11.-12. клас, необходим ми както за матурата, така и за кандидатстудентските изпити. 
____________________________________________________________

Ще ми се да отбележа Reader Sense - това ми се струва е само за теб. 
И се надявам на всички вас публикацията да ви е харесала. 
Ще се радвам, ако посочите кои са вашите любими книги/жанрове. 

Благодаря, че отделяте от времето си и четете!

Коментари

Популярни публикации от този блог

Всичко е любов! ,,Три метра над небето“ и продължението ,,Искам те“ от Федерико Моча

,,По стъпките на Никола Вапцаров": ...и никога не ще забравя жестокия ти, груб юмрук... (1909-'26г.) #1

Ревю: ,,Шогун“-Джеймс Клавел