The puzzle of personality - Book TAG


Здравейте, четящи!
Това, оказва се, ще бъде последната ми публикация за месец август. Няма да крия, че безкрайно много се зарадвах на отклика, който получих.
Но днес реших да се изпитам. От...близо година не съм правила публикация-таг, а и почти нищо в мрежата не ми грабва вниманието. Но преди няколко дни осъзнах нещо, което и ме доведе до този миг. Чета книгите заради същността на персонажите. Вълнувам се повече от техните вътрешни преживявания и осъзнавания, защото именно те успяват да ме научат на нещата от живота. Затова реших да създам тази публикация-таг. За да разбера доколко точно съм повлияна и какво точно искам.

↫↬

1. Самопознание. 
Герой, чийто мироглед за света съвпада с твоя.


Ако трябва да бъда честна, то трябва да кажа, че през годините съм се сблъсквала със страшно много персонажи, чиито гледни точки съвпадат почти изцяло с моята. Но тъй като сама от себе си изисквам да излъча един от многото, то най-вероятно ще посоча Стършел. Това определено е моят огледален образ. Като всички нас, и аз съм преминала през много и особено дълбоки разочарования. Но аз започнах да се отчуждавам от околните. Освен това осъзнавам напълно недъга си, както и Стършел. И като него и аз се изказвам парливо

2.Опит. 
Персонаж, на когото би искал да приличаш. 

В главата и веднага изниква образа на Хенри, главният персонаж от ,,И сам воинът е воин“. Искрено се възхищавам от способността му да потиска емоциите. А аз, за разлика от него, съм твърде емоционален човек. Това си качество не харесвам. Затова и с удоволствие бих се научила да го потискам.

3. Мотивация.
Образ, преобърнал целия ти свят.

Превратният момент в моя живот беше срещата ми с моя любим персонаж – Андрей Болконски, ,,Война и мир“. Благодарение на него преосмислих същността на живота и потребността от това да се обича. Този образ наистина преобърна света ми по един неразбираем дори за мен начин.
4. Съпричастност.
Герой, когото би искал да имаш за приятел.


Преди години щях веднага да кажа Лорен, ,,Рицарят на Мезон-Руж"! Защото този персонаж е пълната ми противоположност. Във всяко отношение. Странно е, но обикновено човек изпитва нужда да се огражда не със себеподобни, а с коренно различни от него хора. 
Днес бих посочила и то без да се колебая Андрей Бенков, ,,Железният светилник“, ,,Преспанските камбани“. Смятам, че той отговаря напълно на смисъла на думата ,,приятел“. Той е лоялен в отношенията си с другите, честен и добър. А какво повече можеш да искаш от приятел?

5. Гъвкавост. 
Едно качество, което би придобил с радост.

Способността на Беки Шарп, ,,Панаир на суетата“, да печели пари по тъмните пътечки на кредитите. Ахххх, Беки! Тя е ненадмината в способността си да прави пари от въздуха. Особено хитър и изобретателен персонаж. А всички знаем колко са ни необходими парите... защо не?!



6. Ненадеждност.
Положителен образ, който не харесваш.

Малко трудно, тъй като не чета романи с прости структури, но ако мога да определя...Татяна от романа в стихове - ,,Евгений Онегин“, определено. Нали знаете онези герои в индийските сериали, които винаги се саморазпъват на кръста и цял живот са жертви?! Та Татяна, в по-голямата си част се изживява по същия начин спрямо нахалното конте Евгений Онегин. В цялостното развитие видях унижение. Прекалено остро се изказвам. Но няма как пред себе си да оправдая влюбената Татяна, която сред градинки и поля припада по неблагодарния Онегин.
7.Страст.
Герой, с когото би си поговорил, ако можеше.

Веднага заявявам – не е един! 

Първият е моят любим тай-пан – Дърк Струан, ,,Тай-пан", който ми показа същността на живота и необходимостта от това да бъдеш винаги първи и никога да не се задоволяваш с второто място. Научи ме на необходимостта да притежаваш власт, но тази власт да бъде не самоцел, а средство. Бих се радвала безкрайно много да поговоря с него, защото смятам, че това е един наистина здраво стъпил на земята образ, който може да научи на наистина много. За обичта, живота и нуждата от това да помагаш.



Вторият персонаж е от книгата, която чета в момента – Нобу Тошикадзу, ,,Мемоарите на една гейша“. Несъмнено също здраво стъпил на земята персонаж, който е безкрайно чeстен със себе си и света. Смятам, че ако разполагах с възможността да поговоря с него, навярно щях да разбера необходимостта му да държи онова, което не може да има, въпреки че, тайно вярвам, напълно осъзнава, че това е в пълен противовес с цялата му натура. Определено бих спечелила само от едноминутен разговор с такъв, несъмнено изумителен образ.


Надявам се публикацията ми да ви е харесала. 
При желание можете да отговорите на въпросите. 
Все пак ми се ще да разбера отговорите на няколко човечета, надявам се да ми простят, ако не изпитват желание да пишат. Тагвам: 
Йоанна Маркова - Piece of Life 
Irina Peneva - Asylum of the Mind
Сюлея Алиева - Живей, сега е моментът

Коментари

  1. Хареса ми ! Винаги съм мечтал така да го изразя.Единственото , което пречи на съвременният човек да се превърне в дивак е четенето.

    ОтговорИзтриване
  2. Както винаги ми беше много интересно да прочета какво си написала! Даже ме накара да обърна внимание на някои от книгите, които си посочила. "Стършел" веднага влиза в списъка ми за четене! И много благодаря, че ме тагна! <3

    ОтговорИзтриване
  3. Отново ме изумяваш, Гери!! Страхотна и много честна публикация, която с удоволствие прочетох и върху която аз самата се замислих! А и съвсем скоро започвам "Железния светилник", така че още по-добре ще опозная характера на Андрей Бенков! :) Лека и книжна вечер!

    ОтговорИзтриване

Публикуване на коментар

Популярни публикации от този блог

Всичко е любов! ,,Три метра над небето“ и продължението ,,Искам те“ от Федерико Моча

,,По стъпките на Никола Вапцаров": ...и никога не ще забравя жестокия ти, груб юмрук... (1909-'26г.) #1

Ревю: ,,Шогун“-Джеймс Клавел